Ne Aradınız?

24 Temmuz 2018 Salı

Özdisiplin, hiperaktivite, işini sevmeme, evlilik korkusu, Çok çabuk sıkılma, dikkat dağınıklığı, çok konuşmak gibi, Oblomovluk çözümü

Merhaba arkadaşlar. 

Aşağıda belirttiğim sorunlarından bahsetmiş bir arkadaş;
"Hayatımı çıkmaza götüren bi problemim var. Hayatımda her şey güzel yerinde ama öz disiplin problemim var. Bi türlü başa çıkamıyorum, karakteristik bi özelliğim. Bana ne önerebilirsiniz iş hayatımda beni zora sokuyor :( çok sıkılgan bir yapım var ve aklıma geleni yapmak sorumlulukları ertelemek gibi kötü bir huyum var. Lütfen bu konuda beni eleştirmeyin farkında olup bir şeyler yapmaya çalışmam bile bir artı. Son olarak da lütfen sporcu arkadaşlar olabilir ya da böyle bi problemi yenmiş olanlar olabilir bana yol gösterin 😊 çok teşekkürler.
Edit: Bu sorun özel hayatımda da var maalesef ve işinden ya da çevrendeki insanlardan demeyin lütfen, çünkü yüzeysel değil bunlar.

Edit2: Arkadaşlar kesinlikle geç kalkma saati erteleme gibi huyum yok ve güne hep erken başlarım"
İşte Çözümü:
Zaman çizelgesi yap
Gün içinde neye ne kadar vakit ayırıyorum içerikli
Seni rahatsız eden şeylere ne kadar zaman ayırdığını görünce azaltacağına eminim.
Mesala
Ben günümün 10 saatini
Iste geçiriyorum
8 saat uyumalıyım
Geriye 6 saatim kalıyor
2 saat spora ayırıyor
1 saat özel ders veriyorum
3 saat kalıyor
1 saati gün içi ulaşıma gidiyor.
1 saati de goygoy işte anlamıyorum bile.

Eğer iş içinde mola saati uygulayabiliyorsan, yarımşar saatlik 2 mola uygula.
Birinde meditasyon yap.
Yani işyerinden uzaklaş.
Sevdiğin müzikleri dinlemek çok yardımcı olur.
Isyerindeki arkadaşlarınla dahi konuşma o yarim saat senin.
Ikıncı molada ise yine işten uzaklaş yabancı bir dil biliyor isen basit de olsa metin okumaya calis.
Bu iki mola dönüşü beynin boşalmış ve iş yapma isteği duymuş olursun.
Yapman gereken işleri listele bu iş su saatte bitecek de
Ya da bu iş bitmeden molaya gitmeyeceğim de.
Saatler konusunda zorlanara k yaptığının işlemler varsa kendini motive etmek adına saat tut. Bugün 1 buçuk saatte yaptığın işi yarın 75 dk da yap.
Yapilacak işlerin bittikten sonra ben bugün ne iş yaptım diye gözünün önüne getir ve kendini tebrik et.
Muhtemelen işyerinde seni mutlu edecek geri donusler almiyorsun. Bu negatif duyguları uyandırır.
Farkında olmadan işten uzaklasirsin.
Işten, işlerini bitirince erken çıkma şansın varsa bunu kullan. Işleri erken bitirmeye ve başka bi etkinlik yapmaya yönel.
Kendine hedefler koy
Ot gibi yaşama mesela.
Is hayatı da okul hayatı gibi
Öğrenilmesi gereken çok fazla sey var. Mesela 4 yıl okuduğunda nasıl bir sürü şey öğrenerek mezun oluyorsan.
Aynı şekilde aylık hedefler koyarak bu ay bunu öğrendim diyebilirsin.
Eğer iş ile ilgili artılar ekleyebilirsen (sallıyorum ilk yardım eğitimi sertifikasi, uluslar arası bir isyeriyse dil öğrenmek, eğer öğretmen isen öğrencilerine yeni bir seyler aktarma heyecanını taşımak vb) harika olur.
Hem terfi alma şansın bile olabilir kim bilir ?
Belki de kendi işini acarsın.
Kusura bakma yorumdan öncesi profilini incelemedigim icin genel geçer şeyler yazdim. :)
Kendini benden daha iyi tanıyorsun.
Kısaca sevdigin şeylere vakit ayırmak icin
Sevmediğin şeylere katlan
Katlanamiyorsan onlardan gün içinde mümkün olduğunca hızlı bir şekilde kurtul
Yap gitsin eline yapisacak değil bu şekilde para kazanıp bu şekilde yaşayacağız.
Ya da şartları değiştirmek icin ne gerekiyorsa yapacağız.
Ya da her türlü sosyal medyadan uzaklaş, whatsapp dahil. Bir kitap listesi yap kendine, kendi okuma hızını biliyorsundur, hergün belirli bir zaman ayır kitap için ve şu kadar zamanda bu kitaplar bitecek diye plan yap. Ama aksatmadan okuman lazım. Günlük İşine gücüne devam ederken işinle ilgili bilmediğin yeni şeyleri öğrenmeye çalış, en azından dene. Sosyal medya insanın en büyük düşmanı bence.
Bu dediğimi yap bak farkı göreceksin bir süre sonra.
Umarım faydalı olur.
Geri dönüş yapmanı merakla bekliyorum


Elif Özge Kuyumcu : Ben de aynı şekilde uzun süre depresyon ve kaygı bozukluğu yaşadığım dönemde sürekli erteleme alışkanlığı edindim, psikolojik destek de aldım. Biraz karakterimden kaynaklı olsa gerek nedense o seanslarda söylenenler öylesi boş geldi ki bana, kendi kendimi ikna etmeye hazır değilsem alemi cihan olsa beni ikna edemiyor.

Dedim ki kızım sen madem kendini insanların ikna çabalarına kapattın kendi kendini ikna etmelisin. Bana iyi gelen şeyleri özetlemek istiyorum umarım işe yarar;

Uykunun düzenli olması ve güne erken başlamak zaten üretkenliği tetikleyen bir şey, ben bunu düzene sokmaya çalıştım öncelikle.

Kendime bir planlayıcı hazırladım. Hafta hafta gün gün neler yapmam gerektiğini ve neler yapmak istediğimi yazdım. Zamanı doğru kullanırsak inanın hepsine vakit ayırabilirsiniz.

Kendime küçük basit hedefler seçip basamaklar yarattım. Küçük küçük başarmak hep ilerleme halinde tutuyor sizi hem de devamı için motivasyon sağlıyor. Sabırsız biriyseniz benim gibi, biraz buna alışmakta zorlanabilirsiniz 

Günlük bir rutin de kişiyi ertelemekten kurtarıyor. Mesela her sabah uyanıp ilk iş çay demlemek. Sonra şunu yapacağım, ardından şunun ile ilgileneceğim gibi bir sıra belirleyip birkaç gün oflaya puflaya yaparsanız, bir süre sonra düşünmeden hatta farkında bile olmadan bunları yapıyor olacaksınız.

Bunlar benim bazı sorunları aşmamı sağladı. Psikolog veya danışman arkadaşlardan özür dileyerek söylüyorum ama gerçekten kendimle alakalı böylesi konularda bana bambaşka bir bakış açısı sunacak, hiç düşünmediğim bir şeyi tavsiye edecek yahut görmediğim bir şeyi farketmemi sağlayacak biri olduğuna hiçbir zaman inanamadım. Önce bunu aşmak gerekiyor zaten bu kişilerden destek görebilmek için sanırım. Ben kendi sorunumu kendim çözmeye çalıştım, klinik bir vakıaya dönüşmedikçe de kendi işimi kendim görmeyi düşünüyorum 

Sormak istediğin başka sorular olursa her zaman cevaplarım. Umarım üzerindeki yılgınlığı bir an önce atarsın çünkü inan hayatının her alanını etkileyecek, göreceksin.



Blog Kuralları Sitemizi kullanmadan önce lütfen aşağıdaki site kullanım şartlarını okuyun. Siteyi herhangi bir şekilde kullanan tüm ziyaretçi ve üyeler bu sayfadaki şartlara uymayı kabul etmiş sayılacaktır. Şartları kabul etmiyorsanız lütfen siteyi kullanmayın. Bu metinde kullanılan “Kullanıcı” terimi, siteyi üye girişi yaparak veya yapmaksızın herhangi bir şekilde kullanan her türlü gerçek ve tüzel kişiyi ifade etmektedir. - Bu sayfada yer alan kullanım şartları, değişikliklerin yine bu sayfada açıkça belirtilmesi şartıyla tarafımızdan herhangi bir anda tek taraflı olarak değiştirilebilir. Kullanıcılar bu sayfada yayınlanan şartları kayıtsız şartsız kabul etmiş sayılacaktır. - Bu sitenin içerdiği tüm bilgilerin telif hakkı tarafımıza aittir ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve ilgili uluslararası mevzuat kapsamında hukuki koruma altındadır. Site içeriğinin izinsiz olarak topluca indirilmesi, kaydedilmesi, çoğaltılması, işlenmesi ve yayınlanması, ve bunlara teşebbüs edilmesi yasaktır. Bu gibi faaliyetlerde bulunduğunu tespit ettiği Kullanıcılar aleyhine yasal işlem başlatma hakkına sahiptir. - Kullanıcılar, tarafımızın herhangi bir içerik veya iletişim sistemini kullanırken üçüncü şahısların yasal haklarını hiçbir şekilde ihlal etmemekle yükümlüdür. Bu gibi ihlallerle ilgili olarak hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk kabul etmemektedir ve bu ihlallerden doğabilecek her türlü hukuki ve cezai sorumluluk münhasıran Kullanıcıya aittir. - Sitede yazılan her türlü yazı yada yorumlardan yazan kişi sorumludur. Kullanıcılar yaptıkları yorumlardan ve paylaşımlardan kendileri sorumludur. Yapılan yorumlarda argo kelimer, kişisel yada kurumsal hakları ihlal eden yorumlar, karalama maksatlı yorumlar, aslı kanıtlanmamış beyenatlar yayınlamadan ötürü çıkabilecek yasal sorunlardan tamamen yorumu yazan kullanıcı sorumludur. - Sitemizde yorum yazan tüm ziyaretçilerin ip adresi kayıt altına alınmaktadır. Adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresleri yetkililerle paylaşılacaktır. - Sitenin işlemez hale gelmesini, ciddi ölçüde yavaşlamasını veya yazılım ve donanım sistemlerinin zarar görmesini amaçlayan her türlü davranış ve işlem yasaktır. Otomatik programlar kullanılarak çok sayıda sorgu veya üyelik kaydı yapılması veya otomatik yöntemlerle siteye çok sayıda talep veya bilgi gönderilmesi de bu yasağa dahildir. Bu gibi faaliyetlerde bulunduğunu tespit ettiğimiz Kullanıcıların siteye erişimini engelleme ve yasal işlem başlatacağımızı beyan ederiz. - Site üzerinde ki bilgiler kaynak gösterilmeden paylaşılamaz. Alıntı yada Kaynak yapacak kişiler direkt olarak bilgiyi edindikleri sayfa bağlantısını vermek zorundadır. - Kullanıcı adınız ve şifreniz sadece şahsınıza aittir. Bir üyeliği birden fazla kişi kullanamaz. Kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak yapılan tüm işlemlerin, aksi ispat edilmediği sürece ilgili üye tarafından yapıldığı kabul edilecektir. - Üyelik formunda verilen bilgiler doğru kabul edilir. Bilgilerin yanlış olmasından kaynaklanacak her türlü sorumluluk üyeye aittir. - Sitede yayınlanan reklamlara ve tanıtım metinlerine, bilgi alma amacı dışında çok sayıda manüel veya otomatik tıklama yapmak yasaktır. Normal bir Kullanıcı davranışına uymayan bu gibi tıklama faaliyetlerinde bulunduğunu tespit ettiği Kullanıcıların siteye erişimini engelleme ve yasal işlem başlatacağımızı beyan ederiz. - Bu sayfada yer alan kullanım şartlarıyla ilgili olarak ortaya çıkabilecek tüm ihtilaflar, münhasıran Türk hukukuna ve İstanbul mahkemeleri ve icra dairelerinin yargı yetkisine tabidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder